Bulvární média

Bulvár je masový sdělovací prostředek, u něhož klíčovou roli hrají emoce a aktuálnost. Základními znaky bulváru jsou velké titulky, výrazné a velké fotografie, krátké články a jejich jednoduché podání, emotivní slova a vykřičníky.

Témata bulvárních médií

Bulvární média zpracovávají informace senzačním způsobem, mnohdy se věnují článkům o slavných osobnostech a jejich soukromí. Svým obsahem chtějí zaujmout co nejširší okruh veřejnosti. Bulvární média díky své formě a jednoduchému obsahu dlouhodobě vykazují vyšší čtenost než seriózní média.

Příklady

Jako bulvární média jsou nejčastěji označovány některé noviny a časopisy, v ČR např. Blesk a Aha!, své zástupce však bulvár má i mezi internetovými servery, televizními a rozhlasovými stanicemi, případně jejich konkrétními pořady.[i]

Vyzkoušejte:

Podívejte se na vydání bulvárního deníku a na výtisk seriózních novin. V čem se liší?


Zdroje:

[i] ORLITOVÁ, Nikola. Bulvární média. mediator1.upmedia.cz, publikováno dne 1. 12. 2016, citováno dne 7. 5. 2023. Dostupné online na: http://mediator1.upmedia.cz/slovnicek/bulvarni-media/

 

 

 

 

 

Zpět do obchodu