Bulvární média
Bulvár je masový sdělovací prostředek, u něhož klíčovou roli hrají emoce a aktuálnost. Základními znaky bulváru jsou velké titulky, výrazné a velké fotografie, krátké články a jejich jednoduché podání, emotivní slova a vykřičníky.
Témata bulvárních médií
Bulvární média zpracovávají informace senzačním způsobem, mnohdy se věnují článkům o slavných osobnostech a jejich soukromí. Svým obsahem chtějí zaujmout co nejširší okruh veřejnosti. Bulvární média díky své formě a jednoduchému obsahu dlouhodobě vykazují vyšší čtenost než seriózní média.
Příklady
Jako bulvární média jsou nejčastěji označovány některé noviny a časopisy, v ČR např. Blesk a Aha!, své zástupce však bulvár má i mezi internetovými servery, televizními a rozhlasovými stanicemi, případně jejich konkrétními pořady.[i]
Vyzkoušejte:
Podívejte se na vydání bulvárního deníku a na výtisk seriózních novin. V čem se liší?
Zdroje:
[i] ORLITOVÁ, Nikola. Bulvární média. mediator1.upmedia.cz, publikováno dne 1. 12. 2016, citováno dne 7. 5. 2023. Dostupné online na: http://mediator1.upmedia.cz/slovnicek/bulvarni-media/.