Peoplemetry

Možná jste si někdy někde přečetli nebo slyšeli informaci o tom, na jaké pořady se v televizi dívá nejvíc lidí nebo jakou pohádku sledovalo o Vánocích nejvíc lidí.

Sledovanost se neměří u všech diváků, ale jen u vybraného vzorku, ve kterém je přes čtyři tisíce lidí. Ti mají doma na televizi namontované zařízení zvané peoplemetr, které průběžně odesílá data o tom, jaký program v televizi běží a jestli se na něj někdo zrovna dívá.

Vzorek domácností musí plně reprezentovat všechny televizní diváky. Má stejnou strukturu a stejné televizní chování jako televizní populace. To například znamená, že v něm jsou v odpovídajícím zastoupení muži i ženy, všechny věkové kategorie, slabí i silní diváci a podobně. Sledovanost v Česku měří od roku 2002 společnost Nielsen Admosphere ve spolupráci s agenturou STEM/MARK a společností Elvia.[i]

Vyzkoušejte:

Jeden den, až budete doma, zkuste měřit, kolik času u vás běží televize. Jaké programy? Jaké typy pořadů? Kolik z celkového času tvoří reklamy?

Zdroje:

[i] Peoplemetry a měření sledovanosti televize v ČR. Peoplemetry.cz, citováno dne 8. 5. 2023. Dostupné online na: https://www.peoplemetry.cz/.
v

Zpět do obchodu