Reklama

S reklamou se můžeme setkat každý den v různých podobách – při televizním vysílání, na billboardech, plakátech, na inzertních stránkách novin či časopisů nebo na sociálních sítích. Mediaguru.cz uvádí, že reklama je jednou z forem marketingové komunikace a jejím smyslem je doručit sdělení cílové skupině a změnit její uvažování i chování – typicky za účelem prodeje produktu či značky. V některých svých formách může být reklama regulovaná zákonem, jako například ve veřejnoprávních médiích.

Reklama je většinou placená. Organizace, která ji vytvořila, tedy vynakládá prostředky, aby ovlivnila příjemce reklamního sdělení (neboli message). Aby reklama zaujala, její tvůrci často využívají šokující informace, vtipy nebo hrají na emoce cílové skupiny. Nebezpečné na reklamě může být to, že její tvůrci mohou touto cestou s příjemci neeticky manipulovat.[i]

Vyzkoušejte:

Vyberte náhodný předmět a během 20 minut natočte ve skupince krátkou reklamu.

Zdroje:

[i] Mediální slovník. Reklama. mediaguru.cz, citováno dne 15. 3. 2023. Dostupné online na: https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/slovnik/klicova-slova/reklama/.

Top Trending CZ. Adverts vs. Reality | TOP 5 How advertisements lie to us. youtube.com, citováno dne 15. 3. 2023. Dostupné online na: https://www.youtube.com/watch?v=4X-1jAKfqjk&ab_channel=TopTrendingCZ.   

 

Zpět do obchodu